שמעתם שלא צריך ידע כדי להתחיל בשיווק שותפים? לא בטוח ששמעתם נכון

איזה ידע צריך כדי להתחיל באפיליאייט מרקטינג?

איזה ידע באמת צריך היום כדי להכנס לעולם האפיליאייט מרקטינג או שיווק שותפים? שתדעו לכם שלא מעט. לא, לא כל אחד באמת יכול להתחיל, וגם פעם זה לא באמת היה ככה. צריך ידע, והרבה! את חלקו ניתן ללמוד לבד כמובן, הכל שאלה של זמן וכסף. האם יש לכם את הזמן והכסף? האם גם אם תשקיעו את הזמן והכסף תקבלו תוצאות?

אפיליאייט מרקטינג

אולי אתם לא מתאימים לשיווק שותפים בכלל? קראו את הפוסט הזה כדי לדעת אם הבלאגן הזה בכלל מתאים לכם, כל הבלוגים של ה"גורואים" שאני כ"כ לא אוהבת מלאים בהבטחות שכל אחד יכול להתחיל לשווק באינטרנט, וכל אחד יכול לעשות אפיליאייט מרקטינג בלי שום ידע מוקדם. נכון? לא ממש! סורי לבשר לכם שכמות הידע הנדרשת כדי להתחיל, ובמיוחד כדי להרוויח סכומים נורמליים הנה לא קטנה בכלל. שנתחיל לדבר על הידע הנדרש?

 כשעוסקים בשיווק שותפים קריטי לדעת קידום אתרים (SEO)

תחום ה – SEO הנו קצת מת לאחרונה, או יותר נכון עבר שידוד מערכות רציני. מהתקופה של שנת 2010 ועד היום חלו בו תמורות רציניות, אבל מה שנשאר הוא הבסיס. אם פעם היה הכי קריטי בעולם קישורים בעולם ה – SEO אז היום מאוד חשוב להצמד לכך שלא יהיו באתר בעיות שמונעות מאנשים לצרוך את התוכן בצורה נכונה, כמו תגיות מתאימות, H1' H2, וכו', כמו מהירות טעינת האתר שהנה סופר קריטית לדירוגים של האתר, תמונות, מדיה עשירה, טקסט, וידאו וכו', חוויית גלישה למשתמש וכו'.

seo

חשוב מאוד להבין SEO כי משווק שותפים שאין לו אתר או מספר אתרים אותם הוא מקדם אורגנית קצת חוטא למטרה, שכן זה חלק מהנכסים באינטרנט שמניבים בסופו של דבר כסף לאורך זמן בשיווק שותפים. ברגע שיש אתר עם טראפיק גדול ואיכותי – אפשר בקלות יחסית להתחיל לייצר רווח דרך הצעות רלוונטיות לקהל היעד של האתר, לא משנה אם בארץ או בחו"ל ולכן חשוב מאוד לדעת SEO ואיך מקדמים אתר בצורה אורגנית. איפה לומדים? לא חסרים מדריכים באינטרנט, וגם ביוטיוב, ממליצה לצרוך כמה שיותר תוכן בנושא, כי התחום הזה מתעדכן המון ומשתנה באופן תדיר. לא בטוחים מה זה SEO? הנה פוסט מאוד בסיסי בעניין.

PPC

אפילו יותר חשוב מ – SEO למי שעוסק בשיווק שותפים. PPC זו הדרך הכי מהירה להרים הצעה שיווקית ולפנות לקהל היעד הרלוונטי ולקוות להמרות/לידים. גם אם אתם רוצים לבנות אתר או אתרים ולהשקיע ב – SEO שלהם, בתור התחלה תצטרכו לעשות PPC כדי להתחיל למכור מהר, אח"כ תבוא האסטרטגיה ארוכת הטווח של ה – SEO, אבל קודם כדי להתחיל להרגיש דופק – PPC זה הכי חשוב. לא בטוחים מה זה PPC בכלל? הנה פוסט בסיסי מאוד מהמדריכים הבסיסיים שמסביר על קצה המזלג מה זה PPC.

האם כל אחד יכול להתחיל לעשות PPC ולהצליח?

כן ולא בבת אחת.. מי שלא יודע או מכיר את פלטפורמות המסחר הפופולאריות היום שהן גוגל אדוורדס ופייסבוק אדס, וגם אינסטגרם ולינקדאין קצת יתקשה להתחיל עם התחום מאפס ולבד, אבל! אפשר בהחלט להוריד מדריכים ביוטיוב ובאינטרנט בכל מיני אתרים, אבל רק עם הנסיון באמת תשתכללו ותדעו איך לבצע, כי אפשר לקרוא המון בתיאוריה על רימרקטינג ועל פילוחי קהלים, אבל עד שלא עושים זאת בפועל – לא משתפשפים באמת. קחו זאת בחשבון. (אפשר גם ליצור איתי קשר כאן ולבקש הדרכה בתחום שיווק שותפים). אבל כן חשוב להגיע עם ידע מקדים. מומלץ אם יש לכם זמן וכסף ללכת לקורס מקצועי שיכשיר אתכם. זה שכר לימוד ששווה את ההשקעה. אם לא – תקראו ותלמדו כמה שיותר דרך האינטרנט, או דרך מודעות של מתחרים.

שיווק שותפים

שיווק ומכירות בעולם האפיליאייט מרקטינג

יותר חשוב מהכלים התפעוליים הספציפיים שתשתמשו בהם לטובת הגעה לקהלי היעד הוא הידע איך לשווק להם את הדברים. איך להכיר את הקהל יעד, איך לדעת מה מניע את קהל היעד, מה כואב לקהל היעד, מתי הם יזוזו לפעולה, איך הם חושבים ומה מעניין אותם. זה דורש עבודת תחקיר וגם מינימום של ידע בעולם השיווק והמכירות. איך מתקבלת החלטה לקניה? יש פה הרבה פסיכולוגיה. מומלץ לקרוא מספר ספרים שעוסקים בשיווק, בלוגים על שיווק באינטרנט וקצת לקרוא לגבי תהליכי מכירה. ממליצה גם להסתכל על מודעות של משווקים אחרים בגוגל אדוורדס או בפייסבוק ולנסות לאתר את דרך הפניה ולקחת משם טיפים.

שיווק שותפים

מודעת PPC טובה תכלול תמיד את התועלת ללקוח ולא את מאפייני המוצר!

לדוגמא, הכי ברע אבל כולם יודעים שכדאי במודעות PPC לכלול איזשהי הטבה או מבצע, שמוגבלים בזמן, וחשוב תמיד להניע לפעולה. "הזמינו עכשיו לפני שייגמר המלאי", "מבצע מטורף רק ב – 5 ימים הבאים" וכו'. חשוב גם לשווק במודעה את התועלות של המוצר ולא להסתפק רק בלהסביר על המוצר עצמו, לדוגמא אם אנחנו מוכרים ערכת איפור אז לא לכתוב "קבלי את הערכה המושלמת לטיפוח עצמך" אלא "מגיע לך להיות הכי יפה". קרא כאן איך לייצר מודעת ppc מושלמת!

תמיד לדבר על מה יוצא ללקוח מזה, ולא מה מכיל המוצר או מה המאפיינים שלו. הלקוח קצר סבלנות וחסר יכולת להתמקד, אתם צריכים להיות ברורים קצרים וקולעים במשפט קצר מה הוא יקבל אם יקליק על המודעה, או ירכוש את המוצר.

היכרות עם רשתות שיווק שותפים/חברות שתרצו לשווק עבורן

יש שתי דרכים לשווק בתור משווק שותפים: דרך ראשונה היא דרך רשתות שיווק שותפים, זוהי הדרך המקוצרת להגעה למותגים גדולים ומוכרים אם אתם משווקי שותפים לא מוכרים ולא מנוסים. רשתות שותפים מוכרות והגדולות בארץ הן קליקאון ורשת וויסל. אפשרות שניה היא לפנות ישירות לתכניות שיווק שותפים של כל מוצר שאתם רוצים לקדם (לרוב החברות הגדולות כיום יש תכניות שיווק שותפים עצמאיות משלהן), ולהציע את עצמכם. במרבית המקרים יבקשו מכם להציג אתר אינטרנט עם טראפיק מסוים, לראות שיש לכם את היכולת לשווק. ישנם מוצרים אחרים שלא ידרשו שום תנאי סף. זה דורש מכם עבודת בדיקה וחשיבה ופניה לתכניות הרלוונטיות/לרשתות השיווק שותפים. בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. זה עובד אותו דבר.

בהצלחה!

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>