מאיפה צצו כל הגורואים השרלטנים לאחרונה?

לאחרונה קורה דבר עצוב במיוחד. איכשהו, לא ממש ברור איך, כל מיני גורואים השתלטו על חיינו. למה הכוונה? בטעות או לא בטעות נפלתם על איזשהו בלוג מעניין, אמרתם לעצמכם "אוקי, רק אשאיר את המייל שלי פה, כי הם בטוח ישלחו לי חומר מעניין לקריאה וככה אשאר מעודכן ואדע מה קורה בתחום שמעניין אותי". עד כאן אני צודקת?

רק שמכאן, מתחיל תהליך מכירה אגרסיבי הרבה פעמים שמתחיל להתקיף אתכם ממש בסדרת מסרים עוקבים, מדי יום, או מדי 3 ימים פתאום אתם מקבלים מיילים עם כותרות מפוצצות כמו "היום זה היום האחרון בו תוכל לשנות את חייך לנצח"! או "מה אתה עושה מחר בשעות הצהריים"? "למה החלטתי לחלק את זה בחינם"! ודברים כאלו שלא יכולים להשאיר אותך אדיש, ולכן אתה/את נאלצים לפתוח את המייל הזה, ממש בעל כורחיכם רק כדי לגלות שהמייל הזה כתוב בצורה כ"כ מתוחכמת פסיכולוגית, מבוסס על שבלונה מדויקת שנועדה להשאיר אתכם לקרוא אותו עד הסוף, ובסוף תמיד יהיה לינק להרשמה עכשיו, לפני שייגמר המקום ל – 20 הראשונים! או "חבל לי שתפספס, כנס עכשיו"! וחלקנו, החלשים פחות, לעיתים נכנעים, ומשלמים ל"גורואים" האלה מטעם עצמם איזשהו סכום על ה"קורס" או "ההדרכה" הפרטנית. מה יהיה חבר'ס?

מקורו של הטרנד השרלטני – בארה"ב

קודם כל, מקורו של הטרנד הזה בארה"ב, ישראלים הם יבואנים מצוינים שיודעים להעתיק נהדר מחו"ל. אף אחד פה לא המציא את הגלגל, כמו שמקדונלדס נייק ואדידס הגיעו לפה והשתקעו, כך גם הטרנד המרגיז והמקומם הזה. מקדונלדס פה כבר 20 שנה פלוס מינוס, כולי תקווה שהטרנד הזה לא יישאר כ"כ הרבה זמן ושאנשים יתחילו להבין את הזיוף והמרמה שבדבר.

דיסקליימר חשוב: כן, בהחלט יש מדי פעם כמה אנשים שכדאי להקשיב לדברים שלהם, להרשם לרשימת התפוצה שלהם, להתעדכן באופן תדיר מה הם אומרים, על מי ועל מה. לעומתם, חבורת השרלטנים, הכמה עשרות אנשים שפועלים בצורה לא לגיטימית – בין היתר סוחרים ברשימות שלהם בינם לבין עצמם, מעבירים רשימה מאחד לשני, מה שבינינו לא ממש חוקי, ואיך נאמר? מספימים אותנו למוות, בכל יום, בכל שעה, בלי להתבייש כלל וכלל ועם הבטחות שקריות מפה ועד ירושלים, הנה כמה דוגמאות נפוצות: "כן, גם אתה יכול לייצר מוצרים שיעבדו בשבילך מסביב לשעון", "אתה בהחלט יכול לעשות כסף כשאתה ישן, הכסף עובד בשבילך". "גם אני הייתי אבוד, עד שגיליתי את השיטה לשכפל את הזמן שלי וליצור מוצרים באינטרנט שיעבדו בשבילי". טוב, אז מה אמת ומה שקר אצל הגורואים האלו? קחו בחשבון שכמעט תמיד החבר'ה האלה ממציאים המצאות, ואף אחד מהם לא עשה המון כסף לבדו, אלא רק מללמד אחרים איך להשקיע באינטרנט וכן, יש מקרים בהם הכסף באמת יכול לעבוד בשבילכם, אבל הוא אף פעם לא עובד מעצמו. כסף הוא לא יישות עצמאית, אין לו מוח, ידיים ורגליים, והוא אינו כותב תוכן, או יוצר מוצרים מעצמו. זה התפקיד שלכם, כן? בתחום האפיליאייט מרקטינג עשיתי זאת לא מעט פעמים, יצרתי אתרים מוצלחים, קמפיינים מוצלחים, שאח"כ בהחלט עבדו לבד והביאו הרשמות גם באמצע הלילה כשישנתי, כן, אבל זה לא נקרא שהכסף עובד בשבילך. מייצרים קמפיינים, בין אם בגוגל, פייסבוק, יוטיוב, לא חשובה הפלטפורמה, עושים דף נחיתה מוצלח, עובדים, ואז הכסף מתחיל לעבוד לבד. החבר'ה האלה – השרלטנים, איך לומר? מעולם לא עשו כסף משמעותי ולכן "מלמדים אחרים איך לעשות את המכה". אחרת ממה הם יתפרנסו?

סליחה אם זה קצת מנפץ למישהו את החלום. כן, אפשר לייצר מוצרים דיגיטליים, וכן, אפשר לייצר חופש כלכלי בצורה מסוימת, אבל לעבוד קשה תמיד צריך, ותמיד צריך להתעדכן ולחרוש וללמוד, ליצור דפי נחיתה ממירים, ליצור קורסים שיש להם באמת ערך עבור הגולש, לחשוב על דרכים יצירתיות לשיווק, לטרגט, לפלח, ליצור וליזום. שאף אחד לא יספר לכם אחרת, כי זה יהיה שקר מוחלט.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>