מה זה CPC?

מה זה cpc

פוסט זה שייך למדריכים הבסיסיים באתר. מוזמנים לקרוא גם מה זה CTR,מה זה באונס רייטֿ, מה זה גוגל אדסנס, מה זה ppc.

מה זה CPC?

CPC זה בעצם קיצור של:

Cost Per Click. מה זה אומר בפועל? מחיר עבור הקלקה

המונח CPC בעצם מתאר את העלות שמשלם מפרסם עבור כל הקלקה על הפרסומת שלו.

זה ממש לא משנה אם הפרסומת מוצגת בתוצאות החיפוש של גוגל, בסרגל הצידי של פייסבוק, במודעות הממומנות בתוך הפיד בפייסבוק, או בקמפיין שנועד לרשת החיפוש של גוגל והפרסומת הספציפית שהופיעה במייל דרך מנהל המודעות של גוגל. עלות פר הקלקה היא עלות פר הקלקה.

מה משפיע על העלות לקליק?

אוהו, המון פרמטרים משפיעים על העלות הסופית לקליק שתשלמו. בין אם בגוגל ובין אם בפייסבוק, או בכל פלטרפורמת פרסום איטרנטית אחרת, המחיר עבור הקלקה שתשלמו יהיה מושפע הרבה מאוד מרלוונטיות המודעה שלכם לגולשים. ובהתאם לכך גם ייקבע הסכום שמפרסמים ישלמו לכם על מודעות שתציגו באתר או בבלוג שלכם מטעם גוגל אדסנס. ואיך נקבעת הרלוונטיות? בין היתר ובעיקר ע"י CTR – אחוז ההקלקה על המודעה 

הרלוונטיות גם נקבעת על פי המילים שבמודעה והקשר שלהם לדף הנחיתה/לאתר אליו מובילה המודעה

cpc – תמיד עדיף להעלות 2-3 קריאטיבים שונים כדי לשפר cpc

בכל שלב שהקמפיין שלכם באויר, אתם יכולים לשפר את ה – cpc שלו. איך? ע״י שדרוג רלוונטיות המודעה. ככל שהמודעה תהיה טובה יותר ומדויקת יותר לקהל היעד, כך יקליקו עליה יותר וה – ctr יעלה, ובהתאם לכך ה – cpc יירד. תשתדלו להריץ תמיד 2-3 מודעות במקביל, כדי שתראו איזה קריאטיב עובד באופן מוצלח יותר, ובהתאם תסגרו את המודעה שעובדת פחות טוב. כך תקטינו את העלויות שלכם לפלטפורמות הפרסום.

זה ממש על קצה המזלג. בגדול אפשר לומר שככל שתשקיעו יותר בתוכן של עמוד הנחיתה, שיהיה מתאים וממוקד למודעה, ותשקיעו בטקסט של המודעה וברלוונטיות שלו לקהל היעד, כך תשלמו בסופו של דבר פחות, כי יהיו יותר הקלקות, וכך תשלמו עם הזמן בגדול, פחות.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>