מה זה CTR?

מה זה ctr? זה click through rate – אחוז הקלקה

ctr זה אחוז הקלקה. מה זה אומר? זה נתון שמראה כמה פעמים הקליקו על המודעה שלך או על דף הנחיתה או האתר שלך בתוצאות החיפוש או בקמפיין, מתוך מספר הפעמים שהאתר או דף הנחיתה או המודעה הוצגו לגולשים.

מה זה ctr

הפוסט הזה על מה זה ctr הוא בין הפוסטים שנמצאים תחת "מדריכים בסיסיים בשיווק בדיגיטל". הוא מיועד לאנשים שלא מכירים את המונח הזה ורבים אחרים דומים בתחום האונליין מרקטינג. המטרה שלי בפוסט זה היא להסביר ממש באופן בסיסי מה זה CTR. בנוסף, על מה הוא בדיוק משפיע.

מוזמן גם לקרוא את הפוסט על "מה זה באונס רייט״ ועל ״מה זה seo״?

מה זה CTR ועל מה הוא משפיע?

הקיצור של CTR משמעו Click Through Rate שזה בעצם אומר אחוזי הקלקה. ומה זה אומר? אחוז הקלקה הוא מספר האנשים שהקליקו על המודעה שלכם לחלק למספר האנשים שנחשפו למודעה שלך. ה – ctr שלכם ישפיע מאוד על העלות לקליק שתשלמו.

לדוגמא, העליתי לפני שבוע קמפיין בגוגל אדוורדס, במהלך השבוע היו 1,000 חשיפות (impressions) ו – 10 איש לחצו על המודעות. כלומר, 10/1000 שווה כ – 1%. כלומר ה – CTR של הקמפיין הוא 1%. מה זה אומר? האם זה טוב או לא טוב? זה מאוד מאוד תלוי בקמפיין. בגדול 1% הקלקות לקמפיין אדוורדס (וזה בזהירות מאוד מאוד גדולה נאמר) לא נתון כ"כ טוב. אבל – הכל תלוי בהמרות ובעלות להמרה, ולקליק.

בגדול, חשוב מאוד גם שאלו שלחצו על המודעות שלכם לא ייכנסו לאתר שלכם ומייד ייצאו. זה יגדיל לכם את הבאונס רייט שלכם אם תסתכלו בגוגל אנליטיקס תראו זאת. לא טוב. עדיף להביא לאתר תנועת גולשים ממודעות שרלוונטיות כי כך יקטן הבאונס הרייט. כומר, גולש יעבור לעוד עמודים באתר ויהיה גולש איכותי יותר גם. לכן, חשוב לייצר מודעת ppc טובה, שמשדרת מסרים ונראות דומים למה שהגולש יפגוש לאחר מכן באתר שלכם.

על מה משפיע ctr? בעיקר על העלות עבור כל קליק על מודעה ועל הדירוג במנועי החיפוש

ה – CTR בעיקר משפיע על העלות לקליק. בעקבות זה יש לו השפעה גדולה גם על אפקטיביות הקמפיין כולו.

אם גוגל/פייסבוק רואים שיש היענות טובה למודעה ושיש אחוז הקלקה גבוה, הם ייתנו לכם עלות פר קליק נמוכה יותר. למה? כי הם בעצם מבינים שהמודעה רלוונטית וטובה אם יש עליה אחוזי הקלקה גבוהים. פלטפורמות הפרסום נוטות לצ'פר את המפרסמים שיש להם אחוזי הקלקה גבוהים פשוט כי המודעות שלהם משרתות את האינטרס של ענקיות האינטרנט. מהן? לגרום לחוויית גלישה טובה יותר למשתמשים וגם אם יש הרבה הקלקות אז הרבה כסף נכנס בסופו של דבר לקופה של ענקית האינטרנט עצמה. זה הכל. פשוט, לא?

גם דירוג אורגני בגוגל מושפע מ – ctr

בנוסף, הדירוג האורגני שלך במנועי החיפוש ישתפר אם יהיה ctr גבוה לאתר שלך כאשר הוא מוצג בתוצאות החיפוש. לדוגמא, על החיפוש ״שיווק בדיגיטל״ יוצג הבלוג הזה במקום 4 או 5 בתוצאות החיפוש והרבה אנשים יקליקו וייכנסו אליו, עם הזמן הוא יתחיל להיות מדורג מקום 4 ו – 3 ואולי אף יותר גבוה בתוצאות החיפוש על הביטוי ״שיווק בדיגיטל״. כמובן, שפרט ל – ctr יש נתונים רבים נוספים שנלקחים בחשבון לגבי איך גוגל מדרג אתר בתוצאות החיפוש.

עכשיו כדאי לך לקרוא את הפוסט הזה על איך יוצרים מודעת ppc מעולה שתגרום ל – ctr שלכם להיות גבוה?

Share This Post
Have your say!
01

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>