מה זה אדסנס?

להרוויח כסף בשיווק שותפים

מה זה אדסנס? פלטפורמת פרסום של גוגל – בשיטת cpc

מה זה אדסנס? גוגל אדסנס זוהי פלטפורמת הפרסום של גוגל עבור בעלי אתרים ובעלי בלוגים. בעזרת קוד שאתה שותל אצלך בבלוג, גוגל יכולה להציג פרסומות אצלך באתר (שמהצד השני המפרסמים משתמשים במערכת גוגל אדוורדס כדי להגיע לבלוג שלך). הפרסומות שיוצגו באתר שלך הן מבוססות התוכן שלך. כלומר, אם הבלוג שלך עוסק באוכל צמחוני, הפרסומות בבלוג שלך יהיו של מסעדות, מתכונים, קורסי בישול וכדומה. אם הבלוג שלך עוסק בשיווק בדיגיטל, נותני שירותים בתחום הדיגיטל יפרסמו אצלך. הבלוג עוסק בעולם המשפט? הפרסומות יהיו של עורכי דין (ים כסף על הקליקים האלה חבר׳ה…). בפוסט הזה תוכל גם לקרוא מה כתבתי על ״כמה כסף אפשר להרוויח דרך אדסנס, וגם את הפוסט על ״איך לשפר רווחים מאדסנס בשנת 2020.

אדסנס

בקיצור – עדיף שהבלוג יעסוק בנושא ש״שווה״ הרבה כסף בגוגל, אחרת יהיה לך כבעלים של בלוג קשה להרוויח כסף דרך אדסנס. התשלום בגוגל אדסנס הוא בשיטת cpc – cost per click כך שאתה כבעל אתר מרוויח מכל קליק שנוצר על מודעה אצלך בבלוג. (כמה בדיוק תרוויח? בהמשך הפוסט)

איך עובדת שיטת התמחור של אדסנס? כמה כסף מגיע בסוף לבעל הבלוג?

אחרי שתשתול קוד של גוגל אדסנס באתר שלך, גוגל יבדוק את האתר ויחליט אם הוא מוכן שהאתר שלך יציג פרסומות. במידה ויחליט שכן, מודעות יתחילו להופיע אחרי שתאושר. סגנון המודעות וכמות הרווח שתגיע אליך בסוף תלויה בתוכן האתר. סתם לסבר את האוזן, מודעות בתחום שיווק בדיגיטל יהיו יקרות יותר פר קליק מאשר מודעות בתחום קורסי בישול, או אקדמיה. קחו את זה בחשבון כאשר אתם חושבים על נושא לבלוג שלכם ואם אתם מתכננים שגוגל אדסנס יהיה מקור רווח באתר.

גוגל בעצמם כותבים באתר של אדסנס שאין אפשרות לדעת בדיוק בדיוק כמה תרוויח מגוגל אדסנס באתר שלכם ושהכל שאלה של כמה מבקרים יש בבלוג או באתר, כמה התוכן שלכם איכותי ומאילו מדינות מגיע רוב הטראפיק שלכם. אם אתה לא יודע מה זה אדסנס, ממליצה שתתחיל מכניסה לממשק adsense של גוגל ותתחיל בהגשת האתר שלך לגוגל.

מה זה אדסנס

כמה כסף מתוך העלות לקליק שמשלם המפרסם תגיע אליך כבעל הבלוג?

ככל הנראה, באיזור ה – 68% מעלות הקליק תגיע אליך. לדוגמא, מודעה של שירות של עורך דין בשם משה לנזיקין הופיעה באתר שלך. משה פרסם דרך אדוורדס, וביקש להופיע ברשת הדיספליי (אתרים, לא רק חיפוש וכו׳), והופיע באתר שלך. לפי התחרות שהתנהלה נכון לאותו רגע באדוורדס, עלות לקליק שלו הייתה 10 שקלים. אתה כבעל הבלוג מקבל מתוך זה 6.8 שקלים עבור קליק בודד. זו שיטת התמחור. אפשרי בהחלט להרוויח כסף דרך אדסנס, וגם סכומים נאים. אני בעצמי הרווחתי כמה אלפים טובים מדי חודש באתר בבעלותי ופסיבי לגמרי. כי לא עדכנתי שם תוכן כמעט שנתיים.

מה זה גוגל אדסנס

בפוסט הזה גם כתבתי על ״איך לשפר רווחים מגוגל אדסנס. הכל שאלה של אם יש לכם מספיק טראפיק. אם הנושא שבו עוסק הבלוג שלכם הוא ״יקר״ מבחינת גוגל. אם אתם לפני הקמת בלוג – תחשבו טוב על הנושא לפני שאתם מעלים לאויר בלוג ומבזבזים עליו זמן יקר. טרם יש לכם בלוג? פה תקבלו את המידע איך מתקינים וורדפרס בחמש דקות

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>