איך בוחרים חברת אחסון לאתר?

איך בוחרים אחסון לאתר

בבחירת אחסון לאתר יש לטעמי 7 אלמנטים קריטיים ביותר. דבר ראשון, שאלו את עצמכם, האם אתם מנוסים או חדשים? אם אתם בדיוק בשלבי הקמת אתר או בלוג קראו את המדריך לאיך מקימים אתר מאפס. אם אתם חדשים באופן כללי בסצינת הבלוגים, באפיליאייט מרקטינג, בבניית אתרים, בשיווק בדיגיטל וכו׳, הדבר הכי חשוב לעשות לטעמי הוא לבחור קודם כל אחסון זול, שיקים לכם אתר וורדפרס בכמה לחיצות כפתור בחינם. כולל תעודת ssl, זה מה שאפשר להשיג בחברת האחסון הזו עבור 3.95$ בחודש. אם אתם ותיקים, ממליצה מאוד על חברת יופרס – upress.co.il ויש לי גם קוד קופון להנחה אם תרצו – UPO5MORBO עכשיו ניגש לעניינים.

אחסון לאתר

אחסון לאתר – איך בוחרים?

פה אפרט את 7 האלמנטים הכי קריטיים שכדאי שתבדקו כשאתם באים לבחור אחסון כזה או אחר. אחסון של אתר הנו נקודה רגישה מאוד שרבים מהאנשים שעוסקים בתחום האונליין מרקטינג לא מייחסים לה מספיק חשיבות. אחסון האתר הנו הפקטור אחד החשובים אם לא החשוב ביותר בבניית אסטרטגיית האתר הכללית. למה? האחסון של האתר משפיע רבות על זמני טעינת האתר, שמשפיעים על חוויית הגלישה וכתוצאה מכך על הדירוגים במנועי החיפוש. אם אתם חדשים באפיליאייט מרקטינג ובכלל בהקמת אתרים, מומלץ להתחיל עם חברת אחסון זולה, שבלחיצת כפתור תתקין לכם וורדפרס וגם תיתן לכם תעודת ssl, כמו חברת האחסון הזו

אחסון האתר משפיע על השרדותו הכללית של האתר, מבחינות רבות. נושאים כמו שירות לקוחות, גיבויים ושפת היעד של הגולשים הנם קריטיים כאשר בוחרים אחסון. בפוסט הזה אמנה את הדברים שחשוב מאוד לבדוק לפני שבוחרים חברת אחסון.

בחירת אחסון – מהי השפה אותה דובר קהל היעד של האתר?

ראשית חשוב להגדיר מיהו קהל היעד לאתר. האם גולשים מישראל? האם גולשים מאוזבקיסטן? אנגליה? הודו? פעם היה נהוג לחשוב שעדיף לאחסן אתר בחברה/שרתים הנמצאים באותה מדינה. היום כבר יש פתרונות שעוקפים את זה בקלות, כמו CDN לדוגמא, כך שאין מה להתעכב לגבי זה. מה שכן, חשוב להגדיר את קהל היעד של האתר, ובהתאם למצוא חברה שתיתן מענה ראוי, לדוגמא אם קהל היעד הנו ישראלים, לא כדאי לאחסן את האתר בחו"ל מכיוון שסביר להניח שאם תתקלו בבעיה באחסון הקשורה בתוכן באתר (אצלי לדוגמא באחד האתרים שלי התוכן הפך ללא קריא, וחברת האחסון לא ממש יכלה לעזור כי היא לא הבינה את הבעיה כי לא הבינה את השפה ומה כתוב, מומלץ להמנע). תמיד עדיף שאם הגולשים דוברים שפה מסוימת, אז שהאתר יאוחסן בחברת אחסון שדוברת את השפה הזו. פחות משנה המיקום (כי היום יש פתרונות שיתגברו על זמני הטעינה ויכולים לגרום לאתר להטען מהר מאנגליה, לקהל יעד שנמצא בישראל לדוגמא), אבל לגבי השפה – זה קריטי. כך שאם האתר שלכם מכוון בעיקר לגולשים ישראלים – הייתי ממליצה לאחסן אותו בישראל.

בחירת אחסון לאתר

בנוסף, חברות אחסון בחו"ל לא תמיד סבלניות ל"זרים", לדוגמא חברות אמריקאיות תמיד יעדיפו לתת שירות לאמריקאים, מה גם שחלקן לא יהיו זמינות במייל, אלא רק טלפונית, לדוגמא גו דאדי, וגם אז תצטרכו להמתין זמן רב בטלפון עד לקבלת מענה ראוי. לסיכום, עדיף לדאוג לאחסון לאתר בישראל אם הקהל של האתר הוא ישראלים. אם קהל היעד הוא גרמנים – ואתם יודעים גרמנית, אחסנו בגרמניה או שתצטיידו במישהו שינהל עבורכם את הקשר מול חברת האחסון. קצת מפחיד לתת את השליטה בדבר הזה לאחרים, אבל אפשרי בהחלט.

האם חברת האחסון מקימה עבורכם אתרים בוורדפרס/ג'ומלה או בכל פלטרפורמה אחרת?

רוב חברות האחסון שמכבדות את עצמן היום נותנות במסגרת חבילת האחסון הקמה של אתר וורדפרס ג'ומלה או כל פלטפורמה גדולה ומוכרת אחרת . אם אתם אינכם בעלי ידע טכני – תוודאו בחברת האחסון שבלחיצת כמה כפתורים אתם יכולים בעצמכם להקים את האתר בממשק שלהם. חשוב מאוד בעיקר למי שאין ידע טכני ורוצה שחברת האחסון תסדר לו את האתר בעצמה תוך לחיצות פשוטות והתקנה מהירה של וורדפרס תוך 5 דקות. שוב, חשוב לומר, החריג הוא חברות אחסון שלא מספקות שירות כזה היום. רובן כבר נותנות זאת. בלוהוסט למשל, חברה שנותנת התקנה מהירה + תעודת ssl + דומיין ב – 3.95$ לחודש. כנסו מכאן ותוכלו להנות מקוד הנחה

מהי כמות הדאטה והטראפיק לה תזדקקו באחסון האתר? האם אתם מאחסנים גם סרטונים או רק טקסט?

חשוב להגדיר בעת אפיון האתר לכמה דאטה תזדקקו. האם האתר מיועד לאחסן סרטונים? (שכיום כמובן יש פתרונות רבים וטובים כמו יוטיוב, אמאזון S3 וכו', אבל זו נקודה נפרדת), במידה וכן – יש להיערך עם נפח גדול לאחסון

דבר נוסף, מבחינת תעבורה. כשאתר חדש – אין לו הרבה טראפיק אבל עם הזמן כמובן גדלים. תמיד תחשבו קדימה ותנסו לחשוב תוך כמה חודשים, לכמה נפח תזדקקו ותוודאו שחברת האחסון שאתם בוחנים אכן מציעה חבילות במחירים סבירים במידה ותעברו את הנפח המוקצה לכם מבחינת טראפיק ונתונים. לא כדאי באתר חדש לקפוץ מעל הפופיק ולקחת אחסון בשרת ייעודי, כאשר יש לכם 10 גולשים ביום באתר, כן? תגדלו עם הזמן גם בטרפיק וגם בחבילת האחסון בהתאם. תתחילו בקטן, חבל לשלם סתם במשך כמה חודשים על אחסון שאתם לא באמת זקוקים לו ולא יעשה שום הבדל בקידום האתר.

לכמה זמן האתר אמור לעלות לאויר?

במידה והאתר אמור לעלות לתקופה מאוד קצרה, או זמנית, לרוב גם ההגעות אליו יהיו דרך לינק ישיר, לכן לא כדאי להשקיע בבחירת אחסון מדהים, או יקר, אלא במקום סביר, שיוכל לארח את התוכן שלכם, בתמורה לתשלום סמלי. כמובן, יש לבדוק שחברת האחסון אמינה ושיש עליה ביקורות חיוביות באינטרנט, אבל בגדול – לא כדאי לעשות סיפור מאחסון של אתר זמני, רק לוודא שהוא מונח במקום סביר.

מהן מטרות הקידום של האתר?

חשוב להגדיר מראש מהן מטרות האתר. האם האתר הולך להיות פורטל תוכן גדול? האם הוא הולך להיות אתר מכירות? לכמה טראפיק אתם מצפים? האם הוא הולך להיות מקודם אורגנית? תכינו צפי לטראפיק לכמה חודשים קדימה, וכך יהיה לכם קל לבחור חבילת אחסון נכונה שמצד אחד תכיל את מה שאתם צריכים ומצד שני, שלא תקפצו מעל הפופיק ותקחו סתם חבילה יקרה שבמקרה הטוב תהיה רלוונטית לאתר רק בעוד כמה חודשים.

האם יש גיבויים יומיים בחברת האחסון?

כאשר אתם בוחרים אחסון לאתר, הכי קריטי ואני מדגישה! הכי קריטי! לוודא שלחברת האחסון יש גיבויים יומיים לאתר. לא משנה אם זה פורטל תוכן, אתר מכירות ווקומרס או WHAT FUCKING EVER, אתם צריכים לוודא שאתם מקבלים גיבויים יומיים. אם מדובר על אתר שלא הולך להתעדכן יותר מפעם בשבוע, אז גם גיבוי שבועי יכול אולי להספיק, אבל לפעמים מתלבשים על האתר כל מיני וירוסים, תוכנות ספאם, תגובות ספאם, וכדאי מאוד שתהיה לכם אפשרות לנטר את הפעילות השלילית כמה שיותר מקרוב, לכן גיבוי יומי תמיד תמיד יהיה עדיף. בנוסף, יש תוספים כמו Backup Buddy שיגבו לכם את האתר מתי שרק תבקשו מהם, כולל שליחת תיקיות וקבצי האתר לגוגל דרייב, דרופבוקס או להיכן שלא תבקשו. התוסף בתשלום אבל שווה את השקט הנפשי למי שממש חרד ולא סומך על חברות האחסון שיספקו את הגיבוי בצורה טובה בעת הצורך. אני שמעתי מקרים בהם חברת האחסון אכזבה, וגם מקרים בהם חברת האחסון תפקדה למופת וסייעה בפתרון התקלות והעלאת הגיבויים הרצויים. לשיקולכם. איך מתקינים וורדפרס

בבחירת אחסון לאתר חובה לוודא האם יש לחברת האחסון שירות לקוחות זמין ופעיל

אין גרוע יותר מחברה שלא מספקת שירות לקוחות ראוי. שירות לקוחות של חברת אחסון הנו קריטי בטירוף. למה אתם שואלים? ובכן, חברת אחסון היא כמו ביטוח. הכל טוב כשהכל טוב. אבל מה קורה כשמשהו משתבש וצריך אותם? כשהאתר נופל? כשיש ספאם באתר? כשצריך להעלות את הגיבוי האחרון כי משהו נדפק באתר? אז אתם צריכים את חברת האחסון שתפעל בנחישות ובמהירות ובצורה נעימה ותשחזר לכם את האתר. כדאי מאוד לוודא שחברת האחסון מספקת שירות לקוחות זמין ונוח, עדיף כמובן שתהיה אפשרות לפנות אליהם במגוון דרכים – טלפון, אי מייל, פייסבוק וכו' ועדיף זמינות מירבית של 24/7 כי אתר נופל כשהוא נופל, או וירוס משתלט מתי שבא לו, לאו דווקא בין 08:00 ל – 17:00. שירות לקוחות הנו קריטי אצל חברת אחסון. תמיד תוודאו שיש שירות, אתם יכולים להתרשם מהשירות שלהם גם כאשר הם מנסים למכור לכם חבילת אחסון, האם הם אדיבים? מקצועיים? אל תתביישו גם לשאול על אחזור אתר, על גיבויים, תשאלו שאלות קשות ובחנו את השירותיות עוד לפני ההתקשרות עם החברה.

תקראו ביקורות וחוות דעת באינטרנט על חברת האחסון המיועדת

תשקיעו בקריאת ביקורות על חברת אחסון שכבר נראית לכם או שכבר מישהו זרק לכם עליה איזו מילה, תתעניינו בקבוצות מקצועיות בפייסבוק, לדוגמא בקבוצת וורדפרס הזו, ותשאלו שם על אחסונים בחברות, אבל גם שם תבדקו טוב טוב את ההמלצות, כי לאנשים לפעמים יש אינטרסים. אם אתם עכשיו מוכנים, ורוצים להתחיל, ממליצה להתחיל מהקמת אתר בכמה קליקים ותשלום מוזל, דרך חברת האחסון הזו.לסיכום העניין, בחירת חברת אחסון לאתר שלכם, שתעשה לכם עבודה טובה ותגרום לכם כמובן לשקט נפשי תעשייתי בו תוכלו להתרכז ביצירת התוכן או המכירות הנה קריטית. זהו תהליך בו כדאי מאוד להתרכז ולעשות עבודה יסודית כי זוהי הנחת אבן היסוד בפעילות העסקית של האתר העתידי שלכם. אל תחפפו בשלב זה, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מצטערים אח"כ.  תסמכו בעיקר על עצמכם ועל האינסטינקטים שלכם.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>