איך להקים אתר מאפס? כל מה שאתה צריך כדי להקים אתר (וורדפרס?) מעולה

איך להקים אתר

אם אתה לא בטוח איך להקים אתר אתה במקום הנכון. אם אתה רוצה להקים אתר וורדפרס מאפס בפוסט הזה יש כל מה שאתה צריך. זה באמת לא כזה מסובך, ואפשרי גם תוך 5 דקות להיות עם אתר וורדפרס מותקן באויר. מה שקשה בהקמת אתר הוא דווקא לא הצד הטכני, למרות שיכול להיות שאתה דואג דווקא מזה. החלק המאתגר יותר הוא ליצור את התוכן, אבל גם בזה יש דרכים להתגבר אם יש קושי.

להקים אתר

מה צריך כדי לדעת איך להקים אתר וורדפרס מצוין?

יש כמה דברים בסיסיים ועיקריים שכל מי שרוצה להקים אתר וורדפרס צריך לדעת. אף אחד מהם לא דורש כמעט ידע מקדים בכלל. צריך רק הרבה סבלנות, ופתיחות מנטאלית. כאן אתה יכול לקרוא הכל על ״איך מתקינים וורדפרס״.

דבר ראשון שכדאי שתיקח בחשבון במחשבה של איך להקים אתר – האחסון

הדבר הראשון במעלה והכי קריטי כשחושבים איך להקים אתר הוא אחסון לאתר. למרות שהאחסון הוא כ״כ קריטי, רבים לא מייחסים לו מספיק חשיבות הוא הדבר הכי חשוב שיש לכם בתור בעלי אתר. מדוע? כי הוא אחראי על המון דברים שבסופו של דבר יכולים לקבוע את העתיד של האתר.

אחסון = מהירות אתר = נטישת/הישארות גולשים = דירוג בגוגל

למה אני אומרת את זה? אז ככה: האחסון משפיע בין היתר על מהירות האתר. מהירות טעינת האתר משפיעה על תגובת הגולשים לאתר – האם הם נוטשים אותו מהר כי הוא איטי? האם לוקח לאתר זמן לעלות ועד שהוא עולה הגולש כבר נטש? במידה וכן – יהיה לכם באונס רייט גבוה. באונס רייט גבוה משמעו איבוד דירוגים בגוגל.

איך להקים אתר

גוגל לא אוהב לדרג גבוה אתרים איטיים. לגוגל חשובה חוויית המשתמש. גוגל אוהבים לדרג גבוה אתרים שמעניקים חוויה טובה לגולש שלהם. אם האתר שלכם איטי – גוגל לא ירצה לקדם אותו. משמעו פחות אנשים יגיעו עם הזמן לאתר. ככל שתראה שגולש מבלה יותר זמן באתר – סיכוי גם גבוה יותר שהגולש הזה ימיר אצלך. יכול להיות שישאיר ליד, או שיקליק על מודעה. משהו יקרה איתו. לכן, חובה לדאוג לאחסון טוב. אחסון מהיר.

אחת החברות המדהימות ביותר בנושא האחסון בארץ היא חברת upress, הם לא זולים, אבל ממש טובים ומומלצים. קוד הקופון הזה יזכה אתכם בהנחה בחבילות האחסון שלהם – UPO5MORBO אגב, אם אתם בתחילת דרככם – לא הייתי מוציאה 25 דולר ויותר על אחסון (כמו ב-upress). הייתי הולכת על אחסון זול, כמו זה, רק כדי להעלות את האתר לאויר בלי להכנס להרבה הוצאות מיותרות. אם הייתי רואה שמתחילה להגיע תנועה לאתר ושהוא צובר תאוצה – הייתי מחליפה לאחסון של יופרס ומתחילה לשלם יותר ולקבל יותר.

דבר שני – בחירת פלטפורמה

גם פה, קריטי במיוחד. קריטית מאוד הפלטפורמה בה מקימים את האתר. אני מאוד אוהבת להקים אתרים בוורדפרס. יש אנשים שחולים על wix – גם wix זו אופציה. מתי לדעתי עדיף לכם לפתוח אתר ב – wix? אם אתה לא בטוח בידע הטכני שלך ויחד עם זאת, האתר שלך גם הולך להיות תדמיתי ולא פורטל תוכן. עבור אתר תדמיתי יהיה נכון ופשוט יותר להתחיל עם Wix. אם מדובר באתר תוכן – מציעה וורדפרס בלבד.

איך להקים אתר או בלוג

דבר שלישי – למצוא את ה״דבר״ שלך!

תמצא משהו שאתה ממש אוהב. זה יכול להיות אוכל טבעוני, זה יכול להיות צילום טבע, זה יכול להיות שיווק בדיגיטל. מה שאתה אוהב. למה חשוב לבחור משהו שאוהבים? אני לא מאמינה שתוכל לספק תוכן איכותי בנושא שאתה לא מתחבר אליו. כשמתחברים לנושא – התוכן זורם. אני בתחום השיווק בדיגיטל כבר 10 שנים. יש לי מלא מה לכתוב על זה.

זו לא חוכמה אם תעתיק תוכן מאתרים אחרים ותפרסם בבלוג שלך. החוכמה היא לקחת נושא שמתחברים אליו באמת באמת מהנשמה. לספק תוכן איכותי. אם תתחברו לתוכן ולנושא – תכתבו מהלב. התוכן יהיה איכותי ואנשים ירגישו את הגישה ואת הווייב. הם ירצו לקרוא יותר. יתחברו יותר, ואז הבאונס רייט שלכם יהיה נמוך יותר, ומשם הדירוגים שלכם בגוגל יכולים לעלות, כי כמו שאמרנו קודם, גוגל אוהב לקדם אתרים שמספקים חווייה טובה לגולשים. אם הגולשים נשארים הרבה זמן באתר – סימן שהוא סיפק חוויה טובה עבורם. גוגל יקדם את האתר. ובהתאם גם ההיפך, אם לא תתחברו, אנשים ייכנסו וייצאו מיד, ואז ה-bounce rate שלכם יהיה גבוה. זה יפגע בטווח ארוך בבלוג שלכם ובתנועת הגולשים אליו מגוגל.

איך להקים אתר

דבר רביעי – איך לעשות כסף מהבלוג שלך?

כדי שתוכל להרוויח כסף מהאתר שלך, עליך לקחת בחשבון כמה דברים. יש כמה דרכים פופולאריות להרוויח כסף מהבלוג או מהאתר שלך. את או אתה חייבים לחשוב לפני ההקמה של האתר מאיפה האתר הולך להרוויח כסף. זאת כמובן אם אתם רוצים לעשות כסף מהאתר (אתם רוצים, לא?). תחשבו אם האתר הולך לפנות לשוק ישראלי, או בינלאומי. בשוק בינלאומי תוכל יותר בקלות להרוויח כסף מהאתר בעזרת תכניות שיווק שותפים. אפשרי גם בארץ, אבל בחו״ל זה יותר קל להרוויח כסף בשיטה זו. אפשרי להכניס קוד אדסנס לאתר ולהתחיל להרוויח מפרסומות באתר.

אני באופן אישי עשיתי את זה בכמה אתרים שלי וזה ממש מוצלח. יש אנשים שאומרים שקשה להרוויח כסף עם גוגל אדסנס. אז חשוב לי לומר שזה מאוד מאוד תלוי. זה לא תמיד ככה. מאוד תלוי בנושא שבו האתר עוסק. יש אתרים שעוסקים בנושאים שבהם העלות לקליק נמוכה, וכך גם הרווחים שלכם כבעלי האתר, ויש כאלו שעלות לקליק יכולה גם להגיע ל – 60 שקלים (קרה לי! זה מדהים). מי שרוצה להתייעץ איתי לגבי איך לקבל אישור מגוגל להיות אתר שמפרסם מודעות אדסנס מוזמן בשמחה ליצור קשר כאן

הכי חשוב לחשוב מראש מאיפה הרווח יבוא. אח״כ להתחיל לבנות את האתר בהתאם.

דבר חמישי וחשוב בנושא איך להקים אתר – הדומיין

קניית הדומיין היא אחת החשובות ביותר בהקמת אתר. תבחר דומיין ייחודי. כדאי שתבצע בדיקה קודם בגוגל מה קיים על שם הדומיין שאתם מעוניינים לרכוש. תבדקו את תוצאות החיפוש. תחשבו טוב טוב מה אתם רוצים שהשם של הדומיין ישדר. חשוב שישדר מה שאתם רוצים שהבלוג שלכם ישדר.. איפה קונים דומיין לאתר?

לסיכום, כשחושבים על איך להקים אתר, יש את הדברים שכתבתי שכדאי לקחת בחשבון. יש עוד דברים, בפוסטים הבאים אעלה את הנקודות הנוספות שחשובות. בהצלחה.

Share This Post
Have your say!
10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>