כך תבחרו תבנית עיצוב לאתר הוורדפרס החדש שלכם

איך בוחרים תבנית עיצוב לוורדפרס

בחירת תבנית וורדפרס אינה מדע טילים, כן? עם זאת יש כמה אלמנטים שנורא קריטי לקחת אותם בחשבון, אחרת תמצאו את עצמכם מחליפים תבנית עיצוב של האתר כל שני וחמישי, תתקעו בבעיות, לא תקבלו מענה ממפתחי התבנית ותמצאו את עצמכם רודפים אחרי הזנב של עצמכם מרבית הזמן ולא תתקדמו כראוי עם הבניה של האתר. אז איך בוחרים תבנית עיצוב לאתר הוורדפרס שלכם ולמה חשוב מאוד לשים לב לפני שרוכשים תבנית? כל המידע בפוסט שלפניכם. ודיר בלאק, לא לצאת לדרך לבחירת תבנית וורדפרס אם אין לכם אפיון מסודר! (בשלבי הקמת אתר? קראו את המדריך הזה שלי של הקמת אתר מאפס – כל מה שחשוב לדעת)

תבנית וורדפרס

אלמנט 1: שפת האתר, והאם תבנית העיצוב מתאימה/תומכת בשפה הרצויה

דבר ראשון כשבוחנים תבנית וורדפרס צריך לבדוק האם היא מתאימה לשפה שאנו מייעדים לאתר. אם מדובר על אתר לישראל, לישראלים, חשוב לוודא שהתבנית תומכת בעברית (לא חייבת להיות מתורגמת, אלא צריך שיהיה בה את האפשרות לתרגם אותה, יש תבניות שלא ניתן לתרגם אותן כי הן לא מכילות את הרכיב ה – READY ל – RTL שזה רייט טו לפט, יענו מימין לשמאל..) אז חובה לבדוק מול מפתחי התבנית או ב – ABOUT שלה אם היא מוכנה לעברית. חברת פוג'ו לדוגמא מעמידה לרשותכם תבניות מתורגמות ומסודרות לעברית לחלוטין. אמנם המבחר שלהם מאוד מצומצם באופן יחסי, אבל התבניות מגיעות מוכנות ומזומנות בעברית, והכל מסודר. רק להתחיל להכניס תוכן. יש כאלו שזה מתאים להם. מוכנים להתקין וורדפרס ולצאת לדרך? קראו את המדריך להתקנת וורדפרס בחמש דקות

אלמנט 2 – סוג האתר – פורטל תוכן, אתר תדמית, חנות איקומרס/אתר אפיליאייט מרקטינג?

בחירת תבנית וורדפרס חייבת להיות בהתאם לצרכי האתר. אם האתר הולך להיות אתר תדמית (של מספרה, סטודיו לעיצוב או של חנות שטיחים,ממש לא משנה), חשוב נורא לבחור תבנית שמטרתה המקורית היא אתר תדמית, ולא פתאום להתפרע ולקחת תבנית של פורטל תוכן/מגזין ו"לאנוס" אותה כך שתתאים לאתר תדמית. דוגמא נוספת: אם האתר שלכם הולך להיות אתר מכירות, עם מוצרים, אל תקחו תבנית שמיועדת לאתרי תדמית או לפורטלים גדולים. כמו כן, אם אתם רוצים להקים אתר לטובת שיווק מוצרי אפיליאייט, תגדירו לעצמכם איזה מין אתר זה הולך להיות – אתר ביקורות שמפנות לרכישת מוצרים? אם כן, שווה למצוא תבנית שמתאימה לאתר ביקורות.. בכל מקרה, זה לא נכון ולא מקצועי לבחור תבנית "יפה" או "מרשימה" אבל שלא בדיוק עונה על מה שצריך, לדוגמא רק כדי לספק ללקוח תבנית שגם נותנת "פורטל" או מקום יפה להכניס כתבות/פוסטים. גם בתבניות של אתרי תדמית אפשר להכניס יפה מאוד פוסטים או לבנות מין "בלוג" שם יעלו פוסטים שייראו טוב. לא צריך בשביל זה לקחת תבנית שלא מיועדת למטרה המקורית של אתר הוורדפרס שלכם.

אלמנט 3 – אפיון האתר – ואוי ואבוי לכם אם אין כזה כשאתם בוחרים תבנית וורדפרס!

קחו את האפיון של האתר שיש ברשותכם. בין אם אתם כתבתם אותו, ובין אם הוא הגיע מהלקוח (או בשילוב סיעור מוחות של שניכם/שתיכן), חשוב מאוד שתוודאו עם מפתחי תבנית הוורדפרס או במפרט של התבנית שאכן כל האלמנטים הבסיסיים שאתם צריכים באתר קיימים בפונקציונליות של התבנית. כמובן שיש דברים שאפשר להלביש כפלאגאינים חיצוניים באתר, אבל כדאי לוודא שאת הפיצ'רים העיקריים יש באתר. זה שלב ראשוני וקריטי מאוד.

אין לכם אפיון לאתר הוורדפרס שלכם? נו נו נו

לעולם לעולם אל תקחו פרויקט שבו אין אפיון מסודר לאתר שאתם אמורים לבנות. במידה וזה אתר שאמור לשמש אתכם – חלילה לכם מלבחור תבנית וורדפרס או להתחיל בניה של אתר מבלי שהגדרתם מה יהיה באתר – אילו עמודים, איך יקראו להם, מה הוא יכלול, מה מטרתו, ולמי הוא פונה בדיוק בדיוק.. לא תאמינו כמה עבודה זה יחסוך וכמה יעיל זה יהיה בסופו של תהליך.

בניית אתר בלי אפיון או תכנון – זה כמו לרצות להגיע לתאילנד מבלי לדעת איפה שדה התעופה ואיזה טיסות מגיעות לשם

בניית אתר וורדפרס (וכל אתר בכלל) בלי תכנון מוקדם ואפיון מסודר, שווה לרצון להגיע לתאילנד ולהנות בטירוף מבלי לתכנן מראש להגיע לתאילנד, מבלי לדעת איזה שדה תעופה ואילו טיסות יש לשם, כמה הן עולות וכו'. לעולם לא תגיעו ליעד הסופי שלכם, מבלי לתכנן מראש את הדרך אליו ואת כל מה שצריך כדי להגיע ליעד במצב אופטימלי. כי כן, תוכלו להגיע ליעד של האתר שלכם גם בדרכים עקיפות ועקלקלות מבלי לתכנן מראש, אבל ככל הנראה זה יעלה לכם הרבה יותר כסף. כי כן, שעת מתכנת עולה בערך 250 ש"ח..וכל יציאה מהקופסא, או מהתבנית עלולה לדרוש התערבות של מתכנת חיצוני כי לכם אין את כל הידע לכך..), וכן, פלאגאינים שמאפשרים יכולות מסוימות באתר שלא מגיעות עם התבנית המקורית יכולים לעלות כסף לא קטן, במיוחד אם צריך לקרוא למתכנת חיצוני שיקסטם (מלשון customization) את הפלאג. בקיצור – הבנתם אותי נכון? חובה חובה חובה להעמיד אפיון, אפילו אם הוא לא מושלם, כדי לשרטט לעצמכם את הקווים והאלמנטים איתם אתם אמורים להגיע לנקודת היעד הסופית. בלי אפיון מסודר לעולם לא תוכלו לבחור תבנית וורדפרס שתתאים לצרכים של האתר, ומשם הדרך לבלבול אינסופי ולהגעה לאתר שלא מושלם לא מבחינתכם ולא מבחינת הלקוח – קצרה מאוד.

אלמנט 4 – מי עומד מאחורי תבנית העיצוב?

תעשו לעצמכם כלל ולעולם אל תרכשו ממישהו שאתם לא בטוחים לגבי האמינות שלו. יש המון אתרים באינטרנט והרבה מאוד מהם קיקיוניים ושרלטנים. לדוגמא, כאלו שדוחפים בתוך התבניות עיצוב קודים זדוניים שאח"כ יפילו את האתר שלכם ויגרמו לו לנזקים וצרות. זה בדרך כלל קורה באתרים שמספקים תבניות חינמיות. הרבה אתרים ישראלים כאלו קיימים היום. תשתדלו להמנע משימוש בתבניות עיצוב חינמיות גם מהסיבה שלרוב הן מכילות איזשהם וירוסים, וגם מהסיבה שהן פשוט לא מספיק טובות היום. זאת במיוחד אם אתם רוצים להשיג טראפיק משמעותי ממנועי חיפוש ולספק חוויית משתמש נאותה וגבוהה לגולשים שלכם. אם אתם רוכשים מאתר בינלאומי – האתרים הכי מוכרים היום לרכישת תבנית וורדפרס הם themeforest ו – woothemes. שם תוכלו למצוא מגוון ענק של תבניות לכל סוגי האתרים. אלו אתרים שמומלצים בחום.

תבנית וורדפרס חינמית – זהירות זהירות זהירות!

כפי שציינתי מעל, תיזהרו מתבניות חינמיות, ותשתדלו ללכת רק על אלו שבתשלום. הן יספקו חוויה טובה יותר, ויהיו איכותיות הרבה יותר גם לאתר ולמנועי החיפוש וגם לגולשים שלכם שיקבלו חוויית גלישה איכותית יותר.

בחירת תבנית וורדפרס – סיכום והמלצות

לסיכום, בחירת תבנית וורדפרס הנה חשובה מעין כמותה, על מנת שהאתר ייראה וירגיש בדיוק כפי שתכננתם שהוא יהיה. חשוב מאוד שתתכננו, אל תזניחו את התכנון והאפיון!). אל תפחיתו בערך של התהליך של בחירת התבנית ותקפידו לבחור נכון. גם אם תבנית עיצוב מסוימת עולה 20 דולר יותר מאחרת, תבחנו טוב טוב אם זה שווה את ההפרש. סיכוי גבוה שיכול מאוד להיות שכן. אל תתקמצנו בתהליך של רכישת התבנית, כי 20 דולר פה של חסכון, יכולים לעלות לכם הרבה יותר בשלב מאוחר יותר. בהצלחה! החברה הזו תתקין לכם תוך 5 דקות וורדפרס, ותוכלו ישר להתחיל להזין תוכן

יש לכם טיפים נוספים לגבי בחירת תבנית וורדפרס? מוזמנים לשתף בתגובות!

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment
  1. מחפש עזרה בבניה של אתר אינרטנט

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>