אניאגרם – מה זה ואיך זה קשור לשיווק באינטרנט?

אניאגרם הנה בעצם שיטת התפתחות אישית. מה זה קשור לשיווק באונליין ובאינטרנט? קשור באופן עקיף, אבל יכול מאוד להשפיע אם תופסים לעומק את האניאגרם ואת מה שהוא מביא איתו. איך בפועל זה קשור לאונליין מרקטינג?

אניאגרם – איך קשור לשיווק באינטרנט?

כשעוסקים בשיווק באינטרנט, אולי כדאי להכיר את 9 הטיפוסים של האניאגרם, זאת כדי לשווק לכל אחד מהטיפוסים, את המוצר/השירות בדרך שתדבר בצורה הכי מדויקת אל הטיפוס, ותגרום לו לבצע את הפעולה הרצויה עבורנו (השארת ליד, רכישה, הצטרפות לדף מסוים וכו'). אם נכיר את תשעת הטיפוסים לעומק, נוכל לשווק להם יותר ביעילות על ידי כך שנבין מה "מזיז" כל טיפוס – מה יגרום לטיפוס מסוג מסוים לקנות, ממה טיפוס מסוים מפחד, מה המעלות והחסרונות של כל טיפוס. מודל האניאגרם בעצם מספק "הוראות הפעלה" לתשעת הטיפוסים האנושיים, ויכול ממש לסייע להפיק קמפיינים רלוונטיים יותר ומתאימים יותר לטיפוסים אלו. (כמובן שאין לכם מושג מי הטיפוס שלו אתם מגישים פרסומת, אבל אפשרי לגמרי לדוגמא להכין קמפיין שכל קריאטיב פונה לסוג אחר של טיפוס, זה חדשני לחלוטין).

מה זה אניאגרם?

אניאגרם היא בעצם שיטה להתפתחות עצמית,  העוסקת ב – 9 סוגי טיפוסים.

המודל של האניאגרם מדבר על תשעה טיפוסים, אשר כל אחד מהם רואה את העולם מנקודת מבט שונה, וכל טיפוס מונע ע"י צרכים וקווי אישיות עיקריים המנחים את דרכו בחיים. תשעת סוגי טיפוסי האניאגרם הם:

  1. המחוקק
  2. המסייע
  3. הביצועיסט
  4. הדרמטי
  5. המדען
  6. הספקן
  7. הנהנתן
  8. הבוס
  9. משכין השלום

מודל האניאגרם מציע הסתכלות שונה על החיים. המודל משמש ככלי להתפתחות אישית. הרבה אנשים לא מודעים ליכולות שלהם/למה ש"מזיז אותם", ולעיתים חושבים שמשהו פשוט "לא בסדר איתם". לפי האניאגרם, המציע לכל אדם להסתכל על עצמו בצורה "אניאגרמית" ולהיות מודע לחסרונות והיתרונות של הטיפוס – ולמה מפריע לו, מה מרגיז אותו, מה מתאים לו לחשוב וכו', האניאגרם בעצם מציע "תכנית פעולה" או "הוראות הפעלה" לכל טיפוס וטיפוס, ובעצם השאיפה היא להגיע ל"רמת התפתחות גבוהה" בה הטיפוס מודע לכשלים שלו, לקשיים שלו, לחסרונות שלו, ומנסה לשלוט בהם ולהביא אותם למצב בו הוא מוביל אותם ולא הם מובילים אותו. כל טיפוס על פי האניאגרם הוא עולם ומלואו, ויכול גם "לקבל" מטיפוסים אחרים, אבל לרוב יהיה טיפוס אחד עיקרי לכל אדם, עם "חיבורים" ו"טעימות" מטיפוסי האניאגרם האחרים.

במה עוזר האניאגרם?

תורת או מודל האניאגרם יכולים לסייע להשתחרר מדפוסי התנהגות בעייתיים, מדרכי חשיבה שתוקעות את ההתפתחות האישית של כל אחד ואחד, היכרות עם הטיפוס שלך, ועם האניאגרם יכולה לשפר את התקשורת ומערכת היחסים עם אנשים רבים איתם באים במגע יומיומי. ככלל, הכרות העצמי והטיפוס שאני, יכולה להביא את האדם למקסום הפוטניאל שלו. כמו שהאניאגרם אומר "אל תתן למי שאתה, להפריע למה שאתה יכול להיות". זה אומר הכל. אז איך אניאגרם משתלב בפועל בשיווק באינטרנט?

רוצים לקבל עוד מידע על שיטת האניאגרם? השאירו פרטים כאן ונדאג שיחזרו אליכם

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>