שיווק באינטרנט באמצעות אניאגרם

אז שיווק באינטרנט כולנו כבר יודעים לעשות (ואם לא, יש באתר מדריכים בסיסיים מעולים שכדאי לבדוק..)

אבל לשווק באינטרנט בצורה בה אף אחד מהמתחרים שלכם לא חושב עליה אפילו.. זה כבר אוקיינוס כחול רבותיי!

אז מה זה בעצם אניאגרם אפשר לקרוא כאן, ואם כבר קראתם – תמשיכו עם הפוסט הזה שיסביר מיד איך עוזר האניאגרם לשווק בצורה מוצלחת יותר באינטרנט.

אניאגרם ככלי לשיווק באינטרנט

האניאגרם בעצם מדבר על 9 סוגי טיפוסים. הטיפוסים הם: המחוקק, המסייע, הביצועיסט, הדרמטי, המדען, הספקן, הנהנתן, הבוס ומשכין השלום. תראו לי אדם אחד שלא מטרגט היום לפי גיל/מין/קבוצות שייכות/קבוצות סגמנטליות כאלו ואחרות בפייסבוק. כולם עושים היום את אותו הדבר – מחפשים לטרגט אמהות דרך קבוצות עניין של אמהות, מחפשים לטרגט גברים דרך קבוצות עניין של גברים, קצת רימרקטינג, קצת מסרים שונים שחוזרים על עצמם, קצת מזה וקצת מההוא, וגמרנו את הקמפיין. ומה עם לפנות לסוגי האנשים כאנשים ולא כגוש דמוגרפי? אז איך עושים את זה באמת?

9 סוגי קריאטיב שונים ל – 9 סוגי אנשים שונים באמצעות האניאגרם

קחו כל "טיפוס" באניאגרם ותצרו לו קריאטיב משלו. לצורך הדוגמא בואו ניקח את טיפוס 4 שנקרא "הדרמטי" (התרגום קצת חוטא למטרה, כי באנגלית הטיפוס הזה נקרא "the individualist"אבל זה לצורך הדוגמא). טיפוס 4 מקבל את ההגדרות הבאות מהאניאגרם: אינדיבידואליסט, רגיש, יצירתי, עמוק, מחפש משמעות. דברים שיתאים לו מאוד להגיד הם: "הדשא של השכן ירוק יותר", הדברים העיקריים שכואבים לטיפוסי 4 הם חוסר שליטה ברגשותיהם, תחושה שלא מבחינים בהם, שהם אינם מיוחדים, שהם חסרי ערך או פגומים, כשהם לא בטוחים שאוהבים אותם וכו'. אם מבינים את זה, אז כאשר מכינים קריאטיב במיוחד עבורם, צריך לפנות לכאב שלהם ולייצר עבורם משהו שיענה על הצורך שלהם ב"להיות מיוחדים" ועל הצורך ב"להיות נאהבים". לעומתם, טיפוסי מספר 8 לדוגמא, צריכים שליטה, להיות בשליטה, ולהיות עם ידם על העליונה. טיפוסי 8 הם חזקים, מובילים וחשוב להם להיות דומיננטיים ואסרטיביים. הדברים העיקריים שכאובים או מפריעים לטיפוסי 8 הם: כשהם תלויים במישהו אחר, או כשהם לא יכולים לסמוך על אחרים שיבצעו מה שצריך" , להם לדוגמא צריך לייצר קריאטיב של "נמאס לך שאי אפשר לסמוך על אף אחד"? או "אתה יודע שהכי חשוב להיות בשליטה" – כלומר, לפנות בדיוק למי שהם ולמניעים הכי מדויקים שמניעים אותם וכך לפעול. לרשימת טיפוסי האניאגרם המלאה כנסו לכאן

אז איך בפועל מטרגטים סוגי טיפוסי אניאגרם שונים?

את האמת? אין לי שמץ של מושג. התחברתי לאחרונה לאניאגרם, וחשבתי שיהיה מעניין להכין קריאטיבים שונים לפי הטיפוסים השונים באניאגרם. עכשיו איך מוצאים אותם? זו שאלת השאלות. זה ראוי לפוסט בפני עצמו. מקווה בשבועיים הקרובים אעלה פוסט מפורט אחרי שאחשוב על זה לעומק ואמצע פתרונות ורעיונות יישומיים. יש לך רעיונות? שמעתם בעצמכם על אניאגרם ויש לכם תובנות שיווקיות בנושא? מוזמנים להשאיר בתגובות או לפנות אלינו דרך הטופס. רוצים עוד מידע על אניאגרם והמרכז הישראלי לאניאגרם? תשאירו פרטים ונחבר אתכם עם מי שצריך.

 

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>