מה זה SEO?

מה זה SEO

מה זה בכלל SEO?

הקיצור הוא Search Engine Optimization כלומר, אופטימיזציית מנועי חיפוש. מה זה אומר בפועל? למקסם את ההופעה של האתר שלכם בתוצאות של מנועי החיפוש (בארץ כמעט רק גוגל רלוונטי), ולהופיע כמה שיותר במקומות כמה שיותר גבוהים עבור ביטויים שאתם מגדירים מראש (לדוגמא, יש לכם עסק להפקת אירועים, תרצו מאוד שכאשר גולש מחפש ״מפיק לאירוע״, ״הפקת אירועים״ ועוד ביטויים דומים תופיעו בין הראשונים, אם לא במקום הראשון). מה זה PPC?

מה זה אומר שעליכם לעשות? בעצם אוסף גדול של פעולות אשר אמור לגרום לאתר אינטרנט לצבור יותר ויותר כניסות אורגניות, כלומר ללא תשלום לאתר. עבודת SEO  הנה תהליך שלעולם אינו נגמר. עבודת SEO הנה מתמשכת כל עוד אתר נמצא באויר. עבודת האופטימיזציה למנועי החיפוש אמורה לדאוג לשיפור הדירוגים במנועי חיפוש על מילות מפתח מסוימות שכדאי מאוד להגדיר אותן בראשית היציאה לדרך של עבודת SEO על האתר.

אם לא מגדירים על אילו ביטויים או מילים רוצים להופיע במקומות גבוהים בדירוגים, קצת מפספסים את המטרה כי 75% בערך מעבודת ה – SEO קשורה לביטויי המפתח שרוצים לקדם. (איך מקדמים את האתר באופן אורגני דרך תוכן?) חשוב לדעת שבישראל – 90% מהכניסות לאתרים דרך מנועי חיפוש מתבצעות כמובן דרך איך לא, גוגל, לכן חשוב מאוד לעשות עבודת SEO טובה מאוד ולהכין את האתרים שלכם לכבוד גוגל. מה, כשמגיעים אורחים אתם לא מסדרים את הבית ומייפייפים את הסלון? כנ"ל כאן, גוגל מאנדקס את האתר, חשוב שהאתר יהיה לו נוח ונעים ומסודר נכון, אחרת הוא לא ירצה להשאר הרבה בסלון, וכתוצאה מכך גם לא יבוא שוב או לא יביא חברים (גולשים אחרים).

מה זה SEO נכון?

SEO זה דרך חיים. צריך לחיות את זה ולנשום את זה, ולתרגל את זה כל הזמן, וגם להשאר מאוד מעודכנים. מה שהיה נכון לפני 5 שנים היה בעיקר קישורים טובים ואיכותיים. אתרים עם 10 עמודי תוכן דורגו ראשונים במידה והיו להם את הקישורים הנכונים. היום, המלך הוא התוכן (או התוכן הוא המלך, מה שתרצו), וכולם חייבים להבין זאת. בלי תוכן אין אתר עם דירוגים גבוהים. תוכן, תוכן, תוכן. (כמה מילים צריכות להיות בפוסט טוב מבחינת גוגל?)

גם אם קידמתם בעבר אתרים וגם אם אתם מקדמים היום, חשוב שתדעו להתעדכן כל הזמן, ולא להסתפק בקישורים ובתוכן שיש, כל הזמן לשאוף ליותר, בהתאם כמובן גם למה שעושים המתחרים. מה זה באונס רייט ואיך הוא משפיע על הדירוגים של האתר?

ללמוד SEO ולאורך זמן

אם אתם חושבים להקים אתר ורוצים קצת ללמוד על SEO, מציעה בחום לקחת קורס מקצועי או לפנות חודש או חודשיים ולשבת 8 שעות ביום (לפחות!) וללמוד ממקורות טובים ומוסמכים באינטרנט. SEO זה מקצוע. כן, יש שיגידו שזה שרלטנות של מנועי החיפוש, אבל לא כך הדבר. SEO משמע לעשות אופטימיזציה למנועי החיפוש כך שהאתר יהיה מתאים לדרישותיהם. לא מניפולציה, לא עבודה בעיניים ולא שרלטנות. כן, מי שעושה BLACK HAT אז זו בהחלט שרלטנות, אבל פרט לכך, יש המון פעולות לגיטימיות ב – SEO החל מבניית תוכן נכונה, חלוקה נכונה לקטגוריות, חלוקה נכונה לכותרות משנה, תגיות, תמונות, טקסט, מדיה עשירה בתכנים, קישורים פנימיים וחיצוניים רלוונטיים ונכונים לאתר, מקורות תנועה מהם מגיעים לאתר, כמות הקוד, זמן הטעינה של האתר (המשפיע על חוויית הגולש ומכיוון שגוגל מעוניינת בחוויית גולש טובה, היא לעולם לא תדרג גבוה בתוצאות החיפוש אתר שזמן הטעינה שלו גבוה מדי ועלול להרגיז את הגולשים). לאחר שהפעולות של ה – SEO הבסיסיות והמוגדרות נעשות, לאחר מכן, כבר הגולשים יקבעו האם האתר טוב או לא, ובהתאם לכך גוגל ישפיע על הדירוגים של האתר. אתר שיזכה ל – Bounce Rate גבוה, גוגל ייקח זאת בחשבון וייתכן ויפגע לו בדירוגים, כנ"ל גם אתר שגולשים נוטשים אותו לאחר זמן קצר של שהיה.

לסיכום, SEO הנו אופטימיזציה למנועי חיפוש הכוללת בתוכה אוסף של פעולות אשר קריטיות לקידום ארוך הטווח ולהישרדות של אתרים בתחרות הקשה על הדירוגים במנועי החיפוש השונים בעולם (בישראל רלוונטי כמעט רק גוגל, אך בעולם יש מנועי חיפוש רבים אחרים כמו יאנדקס, ביידו, בינג ועוד). מה זה ppc?

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment
  1. מאמר מדהים. תודה רבה על ההסברים המפורטים. אשמח להתחיל להכנס לתחום. נשמע מתאים לי מאוד

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>