איך צובעים קהל בגוגל?

שיווק שותפים

תוהים איך צובעים קהל בגוגל? צביעת קהלים בגוגל (וגם בפייסבוק) הפכה כבר למשהו מאוד שגרתי, שכולם כבר עושים. אתם עדיין לא? הפוסט הזה יעזור לכם מאוד. פוסט זה ידבר בעיקר על הפן הטכני של צביעת קהלים בגוגל. יש בצביעת קהל הרבה פסיכולוגיה, והתאמת מסרים שונים לקהלים שונים, אבל בפוסט הזה נעסוק בהסבר הטכני בלבד של איך צובעים קהל בגוגל.

איך צובעים קהל בגוגל?

שלב ראשון: צביעת קהל בגוגל – גישה לנכס הדיגיטלי

דבר ראשון, צריך לוודא שהנכס הדיגיטלי הוא שלכם, או שיש לכם גישה לשתול בו קוד.

שלב שני: מחלצים את הפיקסל של גוגל מחשבון האדוורדס שלכם

נמצא תחת "ספריה משותפת" ואז מצד שמאל (או ימין, תלוי באיזו שפת ממשק אתם משתמשים) תראו חלון עם קוד הרימרקטינג. תקישו שם על אחד הכפתורים והוא ייפתח.

אז מחליטים איך ברצוננו להטמיע את הפיקסל של גוגל.

יש שתי דרכים לעשות זאת:

דרך ראשונה: להטמיע את הקוד ישירות באתר.

דרך שניה: דרך תג מנג'ר וזו גם הדרך העדיפה.

שלב שלישי: פתיחת תג רימרקטינג בגוגל תג מנג'ר

איך עושים זאת בפועל? מבקשים ממתכנת שיטמיע לכם את הקוד של התג מנג'ר עצמו באתר (תג מנג'ר זה כמו מחסנית ריקה, שותלים אותה באתר ואז אפשר להתחיל לפתוח בתוכה דברים).

ואז פשוט מטמיעים את הפיקסלים של גוגל ופייסבוק בתוך הממשק של התג מנג'ר עצמו.

איך עושים זאת בפועל?

אז לאחר שהמתכנת שתל לכם את הקוד של התג מנג'ר באתר שלכם, עכשיו כדי להטמיע פיקסל של גוגל דרך התג מנג'ר צריך להכנס לתג מנג'ר עצמו, ל – WORKSPACE ואז TAGS, ולפתוח תג חדש. בסוג התג בוחרים את אדוורדס רימרקטינג, תחת ה – CONVERSION ID מדביקים את הקוד שמופיע בתוך פיקסל הרימרקטינג של גוגל אחרי ה – CONVERSION ID.(את כל חתיכת הקוד המכוערת הזו של פיקסל הרימרקטינג של גוגל אתם מחלצים ממערכת האדוורדס אבל לא צריך את כולו, אתם צריכים רק את התוים שמופיעים אחרי ה – CONVERSION ID ואותם להכניס בתג מנג'ר)

שלב הבא בטריגר של התג בתג מנג'ר אתם מגדירים את העמוד שעליו אתם רוצים לצבוע קהל. אם מדובר בכל העמודים באתר שלכם אתם צריכים לבחור ALL PAGES. אם מדובר בעמוד ספציפי תבחרו אז בטריגר חדש (כי ה – DEFAULT זה ALL PAGES, ואז תבחרו PAGE VIEW ואז SOME PAGE VIEWS ושם תגדירו את ה – URL המדויק בו תרצו לצבוע קהל. תוודאו שאתם משנים את ה – PAGE HOSTNAME ל – PAGE URL. ואז לשמור ולסגור.  שלב סופי בתג מנג'ר הוא לעשות PUBLISH! לא לשכוח לעשות PUBLISH אחרי כל שינוי בתג מנג'ר, בלי זה התג מנג'ר לא יעדכן או לא ישמור את התג החדש שפתחתם.

שלב רביעי: פתיחת רשימה חדשה בגוגל (רשימת רימרקטינג) כדי לצבור את הקהל

עכשיו אחרי שפתחתם את התג של הרימרקטינג, נשאר משהו קטן טכני ואחרון אחרון! לפתוח את הרשימה של הקהל.

עד עכשיו הגדרנו דברים טכניים, עכשיו צריך להגיד לגוגל, איזה קהל ספציפי לשמור לנו בגוגל.

כדי לפתוח רשימה, אתם נכנסים ל"ספריה משותפת" בממשק האדוורדס, בוחרים פתיחת קהל חדש. (new remarketing list) שם אתם מגדירים את התנאים לרשימה החדשה.

על פי רוב יהיה הכי נוח לפתוח אותה לפי URL מסוים שאתם מגדירים.

פתיחת קהל למתקדמים יכולה גם להיעשות בגוגל אנליטיקס, על זה בפוסט נפרד.

לסיכום, אלו עיקרי הדברים כאשר רוצים לצבוע קהל בגוגל, החל מהטמעת הקוד של תג מנג'ר ועד לפתיחת רשימת הרימרקטינג.

בהצלחה!

יש לכם שאלות? מוזמנים להשאיר בתגובות.

 

 

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>