מה משפיע על דירוג אתר בגוגל?

מה משפיע על דירוג בגוגל

יש הרבה מאוד פרמטרים שעונים על השאלה מה משפיע על דירוג אתר בגוגל. בפוסט הזה אנסה לסקור לפחות כמה עשרות מהם. יש לא מעט, ככל שתענו על יותר פרמטרים שגוגל מחשיב כחשובים עבור דירוג האתר שלכם – כך מצב האתר שלכם בדירוגים ישתפר ותקבלו דירוג גבוה בגוגל.

מה משפיע על הדירוג בגוגל

מה משפיע על דירוג אתר בגוגל – התאמה של התוכן למילים שרוצים להתקדם עליהן

אם החלטתם לקדם את האתר שלכם – הדבר הכי חשוב לעשות הוא להגדיר מילות מפתח חשובות. אלו מילים שחשוב מאוד לשלב אותן במקומות אסטרטגיים באתר. החל מהמטה דיסקריפשן של האתר, ועד לפוסטים מסוימים או עמודים שיעסקו רק במילים הללו. לדוגמא: יש לכם אתר של שיווק באינטרנט. אם השאיפה שלכם היא להתברג גבוה על המילים ״שיווק באינטרנט״ או ״שיווק בפייסבוק״ או ״שיווק בגוגל״ או ״קידום אתרים בגוגל״ אתם חייבים שהמילים הללו יופיעו במטה דיסקריפשן של האתר. בנוסף, חשוב מאוד ליצור פוסטים ועמודים שמדברים על הנושאים האלו ספציפית. חשוב שהמילים שברצונך להתקדם עליהן יופיעו בעמודים בכמות סבירה ולא מוגזמת. (את זה אפשר לוודא בשימוש נכון בתוסף של yoast שהוא מצוין בעיני).

מה עוד משפיע על דירוג אתר בגוגל – קישורים נכנסים עם טקסט הקשור למילים שרוצים לקדם

כדי להשפיע משמעותית על דירוג של אתרים בגוגל, לא מספיק לדאוג לקישורים נכנסים לפוסטים שלכם ולעמודים שלכם. חשוב מאוד שהקישורים שאתם משיגים יהיו עם הטקסט המקשר שמכיל את מילות המפתח שאתם רוצים להתקדם עליהן בגוגל. לדוגמא: אם אתם רוצים להיות מדורגים גבוה בגוגל על הביטוי לדוגמא ״קורס מנעולנים״ אז כדאי מאוד שהקישורים שמובילים לדף של ״קורס מנעולנים״ אצלכם באתר יכילו את הביטוי ״קורס מנעולנים״ או וריאציות שונות של אותו המושג. אחרת, הקישור שווה הרבה פחות.

מה משפיע על הדירוג בגוגל

קישורים כשלעצמם כמובן מאוד חשובים. אבל תמיד חשוב גם הטקסט המקשר. ״ההבטחה״ חשובה לגוגל – כלומר, אם אתם מקשרים אל האתר שלכם ממקומות אחרים באינטרנט והטקסט לא ״מדבר״ על אותו דבר שמופיע לאחר שלוחצים על הקישור – גוגל לא רק לא יאהב לקדם את האתר שלכם על הביטוי הזה, אלא הוא גם אולי יעניש את האתר בדירוגים. לא כדאי לשחק עם זה. החלטתם על ביטוי שאתם רוצים לקדם – תקדמו אותו גם דרך שימוש בו בתוכן שלכם, וגם דרך שהטקסט המקשר יכיל אותו באתרים אחרים שמפנים אליכם תנועה.

קישורים נכנסים חשובים, אבל גם קישורים פנימיים הם קריטיים

הרבה אנשים דואגים לקישורים מאתרים חיצוניים, אבל מזניחים את הבניה של קישורים פנימיים. קישורים פנימיים בהקשר של דירוג בגוגל הם חשובים מעין כמותם. דבר ראשון, בסריקה של גוגל את האתר שלך, הוא רואה שאתה מקשר עם טקסט שמכיל את מילות המפתח שאתה רוצה לקדם, וגם שבפוסט שאתה מקשר אליו מופיעות מילות המפתח. אז גוגל מבין שיש ערך לקידום האתר שלך על מילות המפתח הללו. בנוסף, קישורים פנימיים חשובים כדי להזרים תנועת גולשים בין פוסטים באתר. מה שיגרום לזמן שהייה באתר הרבה יותר גבוה. זמן שהיה גבוה באתר, הוא אחר הפרמטרים המשפיעים ביותר על דירוג אתר בגוגל. אחד החשובים אם לא החשוב ביותר.

פרמטר קריטי שעונה על השאלה מה משפיע על דירוג אתר בגוגל – קוד רזה

תדאגו שלא יהיה רבה קוד מיותר באתר. זה גורם שיכול לחבל במאמצי הקידום של האתר בגוגל. אם אין לכם ידע טכני – קחו מישהו טכני שיבצע זאת עבורכם. זו עבודה פשוטה יחסית ויש מלא שאריות קוד שלא כדאי שיופיעו במקומות מסוימים באתר. זה יכול להשפיע על הזמן הטעינה שהוא קריטי באתרים על מנת להתמקם גבוה בגוגל.

למה יש קוד מיותר באתר שיכול לפגוע בדירוג של האתר בגוגל?

(הרבה פעמים כשקונים כל מיני תבניות ישנות או מתקינים כל מיני פלאגאינים מיותרים, אפשר למצוא את עצמכם עם אתר שמלא ב״לכלוך קוד״. קחו מישהו שיסדר לכם את זה. לדעתי זה ידרוש שעה- שעתיים של עבודת מתכנת וזה לגמרי שווה את הכסף.

עוד פרמטר קריטי כדי לקבל דירוג גבוה – זמן טעינה של האתר

זמני טעינה של אתרים היום הם פקטור קריטי כדי לקבל אהבה ממנוע החיפוש של גוגל. מי שלא דואג שהאתר שלו יטוס בטעינה, מאבד גולשים. גולשים ינטשו, ובהתאם זמן השהיה הממוצע באתר שלך יירד. אם זה יקרה – גוגל לא כ״כ יאהב אותך. גוגל רוצה לספק לגולשיו חוויית גלישה איכותית וטובה. ככזו – הוא אומר לעצמו ״אם אנשים לא נשארים באתר שלו הרבה זמן… כנראה שהוא לא משהו״.. ויעיף אתכם בדירוגים למטה, לא משנה על איזו מילת מפתח. אני מכירה אנשים שהאתר שלהם היה ממוקם מאוד גבוה (במקומות 1-3) על ביטויים מאוד תחרותיים ועפו למקומות 19-20 בגלל שהאתר היה איטי. חבל להתאמץ להשיג דירוג גבוה ואז לאבד את זה בגלל מהירות טעינת האתר. מעוניין לבדוק את מהירות טעינת האתר שלך? השתמש בכלי בדיקת המהירות של גוגל

תוכן, תוכן, תוכן! משפיע בטירוף על הדירוג של האתר

תצרו תוכן. תצרו הרבה. כמה שאתם יכולים. גוגל מת על תוכן. אבל תוכן איכותי. היום יותר מתמיד גוגל יודע טוב מאוד מה תוכן משוכפל, מה תוכן מעפן ומה תוכן מקורי. בנוסף, הוא אוסף כל הזמן מידע על התגובות לתוכן שלכם. האם אנשים משתפים אותו ברשתות חברתיות? כמה זמן נשארים לקרוא באתר שלכם? מהם הנושאים שאתם עוסקים בהם? בנוסף, חשוב וקריטי שהתוכן שאתם כותבים יהיה איכותי מבחינת גוגל, שזה אומר אורך התוכן. גוגל חושב (ואולי באמת בצדק) שתוכן ארוך משמעו תוכן איכותי יותר מתוכן קצר. לכן, תשתדלו לכתוב פוסטים ארוכים עם תוכן איכותי. בפוסט הזה כתבתי על כמה מילים צריכות להיות בפוסט טוב מבחינת גוגל

מה הכי משפיע על דירוג האתר? התחרות כמובן

תסתכלו טוב טוב על עמוד התוצאות הראשונות בגוגל על מילות המפתח והביטויים שאתם רוצים להתקדם עליהם. מי האתרים המתחרים? מה פרופיל הקישורים שלהם? תבחנו את העניין. אם במקומות 1-3 יש אתרים גדולים ומבוססים עם מיליון קישורים, אולי שווה ללכת על אסטרטגיה של לונג טייל. לכתוב תוכן על מילות מפתח שהן לונג טייליות. אם התחרות היא מול אתרים לא כאלה גדולים.. שווה ללכת על כל הקופה ולקדם ביטויים תחרותיים מאוד. הכל שאלה של תחרות, למרות שהיום ברוב התחומים התחרות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל עקובה מדם ונדרשת הרבה עבודה כדי לקבל דירוג גבוה בגוגל.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>